דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורסים - הדרך הבטוחה לרכישת מקצוע 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 3363 פעמים ]

לימודים. ההנחה הבסיסית היא שכולנו נעבור אותם בשלב זה או אחר. הרוב המוחלט של האנשים יעשו זאת במסגרת המסלול הישראלי הידוע: צבא - טיול - לימודים. אבל האם חייבים לעשות זאת כך? והאם תמיד ניכנס למסלול האקדמי? זו ממש לא חובה. גם אנשים שיחליטו לקחת קורסים ספציפיים, יהיו מאושרים ומוכשרים באותה מידה. ואולי אף יותר.

קורסים מאפשרים לך חופשיות רבה יותר

למסלול האקדמי יש יתרונות רבים מאוד, בכך אין שם ספק. הוא מעשיר מאוד, מעניק לך ידע והכשרה בכמויות שלא תקבל בשום מקום אחר וגם מסגרת ברורה. אבל היתרון האחרון הוא גם החיסרון הגדול עבור רבים.

לא מעט אנשים מתקשים לתפקד בתוך מסגרת, במיוחד כזו שנמשכת כמה שנים. תואר ראשון, לדוגמא, נמשך בין שלוש לארבע שנים. להרבה אנשים ההתחייבות הזו ממש לא פשוטה. עבורם, עדיף ללמוד דרך קורסים, שמתמקדים בנושא מסוים ונמשכים זמן קצר הרבה יותר - מה שהופך אותם גם לממוקדים הרבה יותר.

ננסה להסביר לך מהם בעצם קורסים

כל קורס באשר הוא מציע מסלול לימודי קצר יחסית - ברוב המקרים פחות משנה - שמספק ללומדים בו חומר מרוכז וממוקד בנושא ספציפי. התואר הראשון במדעי המחשב לדוגמא מורכב מעשרות קורסים שנלמדים במשך שלוש שנים. גם קורסים מקצועיים רבים, לא אקדמאיים, עוסקים באותו תחום:

סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה יוכלו לגלות כי חלק גדול מהקורסים שמועברים להם במוסד האקדמי, נלמדים גם בחוץ, בבתי ספר פרטיים, באופן פרטני. במקרים רבים, אם נשווה בין שני סוגי קורסים שעוסקים באותו נושא, הקורס המקצועי יהיה ממוקד ורחב יותר מהאקדמאי.

לימודי תעודה - לוקחים קורסים מקצועיים שלב אחד קדימה

מי שמעדיף קורסים על פני לימודים אקדמאיים אך עדיין מעוניין לצאת עם משהו ממשי ביד ולא רק להעשיר את הידע, יכול לחפש קורסים מקצועיים שמעניקים עם סיומם אישור להכשרה באותו תחום או במילים אחרות - תעודה מקצועית.

לימודי תעודה נתפסים בעיני רבים כשילוב מוצלח בין שני העולמות - הלימודים האקדמיים והלימודים המקצועיים - משום שאלו לא קורסים רגילים, אלא כאלו שמסייעים עם סיומם להשתלב בקלות רבה עוד יותר בשוק העבודה. כשיש בידך תעודה מקצועית, הדרך אל המשרה אותה תמיד חלמת לאייש תהיה קלה הרבה יותר.

גם משרד העבודה מסייע לכם לקבל הכשרה

כבר שנים רבות שהמדינה מנסה לשכלל ולייעל את שיטות הטיפול במובטלים ובאנשים שעדיין מחפשים עצמם בשוק העבודה הישראלי. אחת השיטות היא שליחה של אדם מובטל לקורסים מיוחדים, שיכשירו אותו לעסוק במקצוע מסוים שמתאים לכישוריו.

קורסים של משרד העבודה (משרד התמ"ת) ממומנים באופן כמעט מלא על ידי המדינה, במטרה לעודד אתכם לרכוש עוד ידע והשכלה, בדרך למשרה חדשה. חשוב שתדעו כי הקבלה לקורס מטעם המדינה תלויה במידת התאמתכם לקריטריונים אותם קבע משרד העבודה מראש.

בשורה התחתונה, קורסים מקצועיים - אם דרך המדינה או בצורה עצמאית - הם האפשרות שלכם לרכוש ידע והשכלה בתחום מסוים תוך זמן קצר יחסית, בלי להתפשר על איכות הלימודים. אם אין לכם זמן או חשק להתחייב לתקופת לימודים ארוכה אך אתם עדיין מעוניינים להתמחות במקצוע מסוים, קורסים הם הפיתרון המושלם עבורכם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב